همه چیز درباره باند های فول رنج

یکی از ابزاری که برای تولید صوت بدون استفاده از دیگر درایور ها طراحی و برنامه ریزی شده است باند فول رنج می باشد که معمولاً با نام درایور فولرنج شناخته می شود. بهتر است بدانید که باند های فول رنج توانایی بالایی در کاور کردن تمامی بلندگو هایی که قادر هستند تمام صوت ها با هرگونه محدوده فرکانسی را تولید نمایند دارند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تولید این صدا ممکن است به صورت کامل نباشد. در کل می توان گفت که طراحی و ساخت این مدل باند به گونه ایی انجام شده است که بتوانند انواع محدوده فرکانس را تولید نمایند.

هدف اصلی از توضیح مطلب ذکر شده در بالا آن است که ممکن است کیفیت صدایی که توسط این نوع از باند ها با فرکانس های پایین تولید می شود همچون ساب ووفرها نباشد. علاوه بر آن می توان گفت کیفیت صدای تولید شده در این باند ها با فرکانس های بالا نیز همچون تیوتر ها نیست. در نتیجه برای رفع این مشکل تولید کنندگان از نوعی دیافراگم در آن استفاده کرده اند. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد باند های فول رنج و انواع آن در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید‌.

 

باند های فول رنج چیست؟

 

در یک تعریف ساده می توان گفت باند های فول رنج از جمله باند هایی هستند که کارایی همچون باند های تویتر دار دارند. اما دامنه فرکانسی باند های فولرنج  نسبت به باند های دیگر بیشتر خواهد بود. در نتیجه قادر به تولید صداهای زیر بیشتری می باشند. همچنین این باند ها می توانند فرکانس های بالاتری را نسبت به دیگر باند ها پخش کنند. البته بهتر است بدانید که دامنه فرکانسی در  این نوع باند به نوع برند آن نیز بستگی دارد. زیرا این باند ها هم دارای صدای بیس و هم صدای تریبل یا ریز می باشند. علاوه بر این موارد از این باند ها به دلیل پاسخ فرکانسی زیادی که دارند نمی‌ توان در فضای نامناسب یا اتاق استفاده کرد. زیرا موجب می گردند تا پاسخ فرکانسی آن ها کاهش پیدا کند.

به طور کلی می ‌توان گفت که یک باند فول رنج از نظر ظاهری همچون یک باند مادر و کامل خواهد بود. به گونه ‌ای که تقریباً تمامی اجزای یک باند کامل را دارا می ‌باشد.  از جمله اجزای این باندها می ‌توان به مگنت، اسپایدر، مخروط دوم، وویس کویل، بسگت، دیافراگم، سوراند و… اشاره کرد.

باند فول رنجباند های فول رنج

انواع باند های فول رنج

باند های فول رنج در انواع متفاوتی تولید می ‌شوند و می ‌توانند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشند. در واقع این باند ها با نوع کاربردی که دارند در انواع مختلفی دسته بندی شده اند که می توان به باند های مناسب برای خودرو، سالن های کنفرانس، مساجد و …. اشاره نمود. بنابراین اگر تصمیم به انتخاب یک سیستم عالی دارید بهتر است از فولرنج ها استفاده کنید. زیرا به عنوان بهترین گزینه برای این مکان ها انتخاب شده اند. از جمله مزایای دیگری که این باند ها دارند می توان به تنظیم راحت صدا، قیمت ارزان و مقرون به صرفه و همچنین فراوان بودن آن ها در بازار اشاره کرد.

با توجه به مزایایی که برای باند های فول رنج بیان شد می ‌توان گفت که باند های فولرنج برای سیستم های خودرو گزینه بسیار مناسبی خواهند بود. البته ممکن است بعضی از افراد از این باند ها به عنوان میدرنج نیز استفاده نمایند. همچنین استفاده از فول رنج ها به عنوان سیستم های خانگی نیز امکان پذیر است. البته دقت داشته باشید که سیستم ها باید حتماً فای باشند.

باند فول رنج

انواع باند فول رنج

خرید باند های فول رنج

در هنگام خرید باند های فول رنج باید به نکات متفاوتی توجه نمایید. البته تمامی نکاتی که در اینجا گفته شد می ‌تواند به شما برای خرید باند های فولرنج کمک نمایند. اما به این نکته دقت داشته باشید برای خرید این باند ها حتماً به فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان مراجعه نمایید. همچنین برند هایی را انتخاب نمایید که دارای گارانتی و ضمانت نامه هستند. علاوه بر تمام این موارد باید باند هایی را انتخاب نمایید که امکان سازگاری با آمپلی فایر ها را داشته باشند. یک نکته مهم دیگر که در زمان خرید باند های فول رنج باید به آن توجه کنید قابلیت نصب آسان خواهد بود.

باند فول رنج

خرید باند فول رنج

تعمیر باند فول رنج کاشان

در بعضی از مواقع ممکن است باند های فولرنج دچار مشکل گردند. در این زمان برای تعمیر این نوع باند در کاشان باید حتماً به مراکز معتبر و مجاز مراجعه نمایید. زیرا اگر این باند ها توسط افراد غیرمتخصص تعمیر گردند آسیب جدی خواهند دید. بنابراین شما می ‌توانید برای تعمیر این باند ها به فروشگاه عادل الکترونیک مراجعه نمایید و از تعمیرات تخصصی کارشناسان این فروشگاه بهره مند شوید‌‌. در واقع در این فروشگاه قبل از هر چیز دستگاه مورد عیب یابی قرار خواهد گرفت. سپس با توجه به مشکل مشخص شده تعمیرات به صورت کاملاً تخصصی انجام می شود.

 

برند های باند فول رنج

امروزه  این دست باند ها در برندهای متفاوتی تولید می‌ شوند. هر یک از برندها دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود خواهند بود. از جمله بهترین این برندها می‌ توان به باند های فولرنج سیگنال آدیو، مورل، آدیو ساند، ساووی، TURBO و‌… اشاره کرد. بهتر است بدانید که قیمت هر یک از این باند ها با توجه به نوع برند آن متفاوت خواهد بود.

 

خرید باند فول رنج در کاشان

همان طور که گفته شد برای خرید باند های فول رنج باید حتماً به فروشگاه ‌های معتبر مراجعه نمایید. بنابراین اگر قصد خرید باند فول رنج در کاشان را دارید می توانید به فروشگاه عادل الکترونیک مراجعه نمایید و از خدمات فوق العاده این فروشگاه استفاده کنید. به طور کلی می‌ توان گفت که فروشگاه عادل الکترونیک یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه های لوازم صوتی می باشد که در آن کارشناسان بسیار مجرب و متخصصی حضور دارند. بنابراین شما می توانید در هنگام خرید باند فول رنج در کاشان ابتدا با کارشناسان ما صحبت کرده و با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

دسترسی سریع به مطالب

دیگر مقالات الکترونیک عادل
راه های تماس با ما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.

میتوانید مشخصات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.