معرفی میکروفون کاندنسر

میکروفون ها از جمله اصلی ترین ابزار دریافت صدا می باشند که آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و به پردازنده ها یا کامپیوتر ها ارسال می کنند. آنها را از نظر عملکرد و ساختار به دو نوع کلی تقسیم بندی کرده اند که شامل میکروفون داینامیک و کاندنسر می باشند. میکروفون های دینامیک حساسیت بسیار پایینی هستند بنابراین به عنوان یک میکروفون عمومی مورد توجه قرار گرفتن از اما میکروفون کاندنسر دارای کیفیت و همچنین حساسیت بالایی تری نسبت به میکروفون دینامیک می ‌باشد. بنابراین کارایی بالاتری خواهد داشت.

اغلب از میکروفون کاندنسر در استودیو ها استفاده می کنند به همین دلیل به آن میکروفون استودیویی نیز گفته می شود. اما همان طور که گفته شد این میکروفون کارایی بیشتری نسبت به دیگر میکروفون ها دارد. به همین دلیل حتی افرادی که در شبکه های اجتماعی و اینترنت فعالیت می کنند نیز می توانند از آن برای تولید محتوا استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد میکروفون کاندنسر و انواع آن در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

میکروفون کاندنسر چیست؟

به طور کلی میکروفون کاندنسر را به عنوان یکی از پرطرفدارترین میکروفون های استودیو می دانند. این میکروفون موجب می گردد صدا با کیفیت بسیار بالایی ضبط گردد. میکروفون ها به گونه ای طراحی شده اند که دقت آن ها بسیار بالا است. در نتیجه در هنگام ضبط، جزئی ترین صداهای محیط را نیز ضبط خواهند کرد. میکروفون کاندنسر را به دو نوع مختلف دیافراگم بزرگ و دیافراگم کوچک تقسیم بندی کرده اند و اندازه دیافراگمی که برای تولید این میکروفون ها مورد استفاده قرار می گیرد دلیل اصلی این نامگذاری خواهد بود. من مولا میکروفون هایی که دارای دیافراگم کوچک هستند جهت ضبط و جمع آوری صدای ساز های متفاوت همچون آکوستیک، ویولن، گیتار و‌.. می باشند. اما میکروفون هایی که دارای دیافراگم بزرگ هستند بیشتر برای ضبط و جمع آوری منابعی که به بازه فرکانسی بالاتر نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

میکروفون کاندنسر

میکروفون کاندنسر

انواع میکروفون کاندنسر

همان طور که گفته شد میکروفون کاندنسر از نظر ساختاری به دو دسته میکروفون با دیافراگم بزرگ و میکروفون با دیافراگم کوچک تقسیم می شود. در واقع میکروفون دیافراگم بزرگ به دلیل آن که دارای طیف پاسخ فرکانسی بالا تر و کامل تری است برای ضبط صدا مناسب می باشد. اما میکروفون دیافراگم کوچک به دلیل آن که دارای پاسخ فرکانسی صدای واضح و تیز است برای ضبط ابزار موسیقی مناسب خواهد بود. البته میکروفون های کاندنسر در برند های متفاوتی نیز تولید می شوند. از جمله بهترین این برندها می ‌توان به میکروفون کاندنسور یو اس بی الکترون، میکروفون خازنی Blue Yeti، میکروفون کاندنسور رود و … اشاره کرد. چند مورد از انواع میکروفون های کاندنسر را در زیر توضیح داده ایم.

میکروفون

انواع میکروفون

میکروفون کاندنسور usb الکترون

این مدل از میکروفون کاندنسر دارای نوعی مبدل آنالوگ و همچنین نرخ نمونه برداری صدای ۴۸ کیلو هرتز می باشد. استفاده از این میکروفون نیاز به نصب هیچ درایوری بر روی دستگاه نخواهد داشت. یعنی این که شما به راحتی می توانید میکروفون را به دستگاهتان متصل کرده و از آن استفاده نمایید. همچنین پاسخ فرکانسی در این میکروفون خازنی بسیار قدرتمند و گسترده می باشد. پس هم برای ضبط صدای ابزار آلات موسیقی و هم صدای افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین در این میکروفون از بهترین کپسول خازنی استفاده شده است که باعث می گردد صدا با کیفیت بسیار بالایی ضبط گردد.

 

میکروفون خازنی Blue Yeti

یکی از معتبرترین و بهترین شرکت هایی که به تولید میکروفون کاندنسر می ‌پردازد شرکت Blue Yeti می باشد. در واقع میکروفون تولیدی توسط این شرکت دارای چهار الگوی ضبط صدای دوسویه، همه سویه، قلبی شکل و استریو می باشد. این نکته باعث گردیده تا افراد بتوانند در هنگام ضبط صدا از گزینه‌ های مختلفی استفاده کنند. علاوه بر آن بر روی خود میکروفون نیز دکمه های کنترلی وجود دارد که برای کنترل بهتر صدای هدفون، خاموش و روشن کردن دستگاه، گزینش الگوی ضبط صدا و همچنین تنظیم دامنه سیگنال استفاده می شوند. در واقع کار با این نوع از میکروفون کاندنسور بسیار راحت است. پس افراد می توانند تنها با روشن کردن میکروفون از آن استفاده کنند.

 

میکروفون کاندنسور رود

میکروفون کاندنسر رود از جمله میکروفون های خازنی استودیویی می باشد که دارای دیافراگم بزرگ و باکیفیت است. این میکروفون علاوه بر آن که برای ضبط صدای شخص مورد استفاده قرار می گیرد یک گزینه عالی برای ضبط ابزار آلات موسیقی با کیفیت بالا نیز خواهد بود. همچنین پاسخ فرکانسی این میکروفون در حد میانه می باشد. یعنی هم دارای صدای بم و هم دارای فرکانس ‌های بلند خواهد بود. به طور کلی بسیاری از صدابرداران یا حتی افرادی که به ضبط صدای خود می ‌پردازند می توانند از این محصول استفاده کنند.

 

خرید میکروفون کاندنسر

معمولا افرادی که قصد خرید تجهیزات مربوط به صدا مانند میکروفون کاندنسر را دارند قبل از هر چیز به دنبال دریافت راهنمای کامل و جامعی هستند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. اما در هر حال میکروفون ها در هر نوع و مدلی که باشند دارای تفاوت هایی خواهند بود. بنابراین بهتر است از مشاوران با تجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید یک انتخاب درست با توجه به نیازتان داشته باشید. مشاورانی که در فروشگاه عادل الکترونیک حضور دارند دارای اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه هستند. بنابراین شما می توانید برای خرید میکروفون کاندنسر و یا دیگر تجهیزات الکترونیکی از آن ها کمک بگیرید.

خرید میکروفون

بهترین برند های میکروفون کاندنسر: 

همان طور که در بالا توضیح داده شد میکروفون کاندنسر در برندهای مختلفی تولید می ‌شود که از جمله بهترین و پرطرفدارترین این برند ها می توان به ‏میکروفون usb الکترون،  میکروفون خازنی Blue Yeti، میکروفون se electronics ×1 a، میکروفون رود، میکروفون bm 800، میکروفون آدیو تکنیکا AT 5047، میکروفون خازنی پاناسونیک، میکروفون بویا، میکروفون Behringer C و… اشاره کرد.

 

خرید میکروفون کاندنسر کاشان: 

برای خرید میکروفون کاندنسر کاشان بهتر است به فروشگاه عادل الکترونیک مراجعه نمایید. زیرا در این فروشگاه انواع برند های معروف و پرطرفدار این میکروفون وجود دارد. علاوه بر آن شما می توانید قبل از خرید با مشاوران عالی و حرفه ای این فروشگاه صحبت کرده، سپس با توجه به نیازتان محصول مورد نظر را خریداری نمایید. همچنین بهتر است بدانید که در این فروشگاه تمامی تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای ضبط صدا در کیفیت های عالی وجود دارد.

دسترسی سریع به مطالب

دیگر مقالات الکترونیک عادل
راه های تماس با ما

برای پیام در واتساپ یا مشاهده صفحه اینستاگرام ما
با فیلتر شکن روشن روی دکمه ها کلیک کنید.

میتوانید مشخصات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.